Fit met IK Sport

Fit met IK #130: Heb je even?! Super vol met eten en sporten

09/08/2021

Ga er maar even voor zitten, want deze Fit met IK duurt wel even! Van alles wat en nadat we ons helemaal volstopten bij het ontbijt, hebben we ook zeker veel bewogen deze week! Heerlijk om zo bezig te zijn in de vakantie.

MAANDAG: Wandelen
Er was even een twijfel. Ik wilde sowieso iets doen! Ook omdat ik natuurlijk wist dat we van dinsdag tot zaterdag zouden vertrekken naar Callantsoog. Ik twijfelde nog even tussen een krachttraining en iets anders maar toen Niels’ voetbal niet doorging besloten we om samen even buiten te wandelen. Altijd gezellig en het weer was er perfect voor. De krachttraining gaan we na de vakantie zeker weer oppakken, want daar heb ik ontzettend veel zin in! Maar ook zo even buiten was heerlijk. Een goede keuze gemaakt door sowieso nog even te bewegen vandaag.

maandag

WOENSDAG: Wandelen
De dag ervoor ook van alles gedaan, maar niet zoals deze dinsdag! We besloten namelijk een wandeling te maken in een mooi natuur gebied in Callantsoog (Het Zwanenwater). Het was ook echt ontzettend mooi en lekker rustig, we zijn bijna niemand tegen gekomen! Steeds meer ga ik hiervan genieten en daar ben ik heel blij om. Het begon ook steeds warmer te worden… Dus toen ons rondje klaar was van ruim 5 km besloten we om richting het strand te gaan. Helaas werd het toen minder en na een regenbui maar terug naar het hotel. Omdat we onze zwemkleding toch al aanhadden, maar even wat baantjes getrokken in het zwembad!

woensdag

DONDERDAG: Fietsen
Het weer was gelukkig weer heel goed. Deze keer had Niels een mooie fietsroute uitgestippeld! Ik dacht dat ik hoorde van 30 km maar dat was 44 km geworden. Af en toe een beetje bikkelen… Vooral omdat ik dacht dat we er bijna waren, maar Niels toen vertelde dat we op de helft waren. Gelukkig had ik VORIGE WEEK al goed geoefend met mijn ouders, dus mijn billen deden niet zo heel veel pijn! Uiteindelijk hebben we toch heerlijk gefietst. Daarna weer naar het strand om nog even kort te wandelen en je raadt het al… Weer regen!

donderdag

VRIJDAG: Squashen
Vandaag helaas niet zulk mooi weer, dus we besluiten om lekker binnen te blijven. In het hotel waren gelukkig ook genoeg activiteiten om te doen. Na het ontbijt nog even buiten een klein rondje gelopen, maar al snel zijn we naar binnen gevlucht. Daar waren een paar squashbanen die we konden gebruiken! Dus hup, sportkleren aan en even een uurtje squashen. Geen idee of ik dit ooit heb gedaan eigenlijk… Maar ik vond het best leuk! Ik heb natuurlijk ook een paar jaar tennis ervaring dus een balletje raken moet wel lukken. Gelukkig maar, want ik werd er wel een beetje fanatiek van.  Niels is dat ook, dus dat was wel even gezellig (als ik voor stond). Daarna zelfs ook nog even in het zwembad gedoken en wat baantjes getrokken.

vrijdag

ZATERDAG: Kracht
Weer thuis aangekomen eerst alle rotzooi opgeruimd. Eindelijk weer even ‘normaal’ eten. Daar waren we wel weer aan toe! Maar ook hadden Niels en ik allebei wel zin om te sporten… Dus maar even een workout knallen in onze sportkamer. Ik heb een nieuw schema en dan heb ik altijd extra zin om deze uit te proberen. Heel fijn schema! Gewoon eentje die ik 2 a 3 keer in de week kan gaan doen. Dat gaan we vooral lekker opbouwen. Heel veel zin in om weer wat sterker te worden. Ook goed om dit samen even te doen zodat je bij elkaar de houding kan checken. Voor mij is het ook goed omdat ik dan sowieso rust tussendoor heb.

zaterdag

ZONDAG: BodyPump
Ik zag het alweer gebeuren… Twee weken vakantie en als ik dan weer moet beginnen, verga ik van de spierpijn. Dat wil ik natuurlijk voorkomen! Deze ochtend ook vroeg op om de prik te halen en gisteren hadden we natuurlijk al krachttraining gedaan (spierpijn in mijn billen). Daarom ging ik voor een lesje BodyPump, gewoon lekker uit mijn hoofd! De vorige keer had ik al snel een beetje last van mijn arm, maar daar had ik dit keer helemaal geen last van. Ik dacht zelf dat ik a de biceps er wel klaar mee zou zijn, maar ik ging mooi nog even door! Was zeker fijn om even te doen en stiekem ook een beetje trots. Fijn om weer zo bezig te zijn.

Best wel een sportieve Fit met IK dacht ik zo! Verder kan ik natuurlijk ook niet stil zitten, dus dit is helemaal prima. Op naar nog zo’n Fit met IK! Eerst een paar dagen thuis en dan gaan we nog twee nachtjes weg…