Strong Viking V-Test
Samenwerkingen Sport

IK deed de Strong Viking V-Test Challenge

26/05/2021

Een hele tijd (6 weken) geleden ben ik begonnen aan de Strong Viking V-Test Challenge. Strong Viking daagde mij uit en dit ben ik natuurlijk aangegaan! Wat het precies inhoudt, wat ik heb gedaan en hoe dit is verlopen lees je vandaag in deze speciale Strong Viking V-Test blog. Ik heb er expres nog niet heel veel over verteld, maar ik ben er wel heel druk mee bezig geweest.

DE TEST.
Daar beginnen we mee. De Strong Viking V-Test Challenge is een uitdaging voor je lichaam met zowel kracht als conditie. Tijdens deze test kan je tussen de 1 en 16 scoren en ik haalde niveau 13! Na de test krijg je een persoonlijk trainingsschema waarmee je 6 weken aan de slag gaat om je prestaties minimaal met 20% te verbeteren. Deze Strong Viking V-Test is afgeleid van de wereldwijde militaire fit eisen. Tijdens de test ga je volledig tot je max. Eerst 2 minuten push ups, twee minuten pull ups, twee minuten sit ups en dan 12 minuten rennen. Dit allemaal met twee minuten pauze. Je gaat dus helemaal tot je max en je gaat helemaal kapot. De resultaten vul je in, stuur je op en op basis daarvan krijg je je schema voor de zes weken (twee keer in de week) en je niveau.

PUSH UPS.
Push ups kan je niet zomaar, hier heb ik ook echt een hele tijd voor moeten trainen. Of je moet gewoon veel geluk hebben. Gelukkig zitten ze heel veel in de BodyPump (ik weet niet of gelukkig het goede woord is maar goed) en heb ik deze dus de afgelopen jaren goed kunnen opbouwen. Daarnaast zaten ze ook vaak zelf in mijn eigen trainingen en ben ik er thuis ook nog wel eens mee aan de slag gegaan. Ik stond er dan ook versteld van hoeveel ik mij kon opdrukken in 2 minuten en hoe goed dit ook ging tijdens de trainingen. Natuurlijk heb ik het zwaar gehad en als ik helemaal vermoeid was er zeker ook een paar op mijn knieƫn gedaan. Maar zeker dat ik hier weer mee vooruit ben gegaan.

push up

SIT UPS.
Zo, deze moesten uit het stof komen. Dit had ik dan ook een hele tijd niet gedaan. De eerste weken had ik dan ook na elke training spierpijn in mijn buik, niet normaal. Dit viel dan ook echt even tegen. Gelukkig was ik er na een paar weken aan gewend (mag ook wel) en ging het steeds beter. Het kan niet anders dan dat ik hier in vooruit ben gegaan. Dit moeten we dan ook maar even bijhouden, ook na de Strong Viking V-Test.

PULL UPS.
Die deed ik in de sportschool regelmatig. Helemaal omdat ik ze dit jaar eindelijk kon na heel lang trainen. Maar ja, de sportschool is een hele tijd dicht geweest en dit heb ik geprobeerd aan de trap te doen. Dit was niet echt ideaal en ik weet ook niet of het echt vergelijkbaar is. Wel heb ik gemerkt dat ik elke week steeds iets meer hierin kon. Of iets langer blijven hangen of iets meer mezelf op kon trekken. Het blijft een lastig iets. Maar beter iets van vooruitgang dan niets.

RENNEN.
Als afsluiter van de Strong Viking V-Test en de trainingen lekker buiten rennen. Hier was ik een hele tijd geleden mee begonnen, maar dat heb ik snel weer gestopt. Dit heeft natuurlijk een reden, want al vond ik het buiten rennen heerlijk… Mijn voeten (en dan vooral mijn kleine teen) waren er niet zo blij mee. Ik moet dan ook toegeven dat ik dit niet elke keer heb gedaan (vooral niet als het regende). Tijdens de Strong Viking V-Test ben ik wel naar buiten gegaan en heb ik gerend in de wind, regen en hagel. Toen voelde ik mij zeker een Strong Viking. Maar eerlijk als ik ben, hier heb ik dus niet alles uit gehaald.

Sit up

Ik vond het heerlijk om mezelf op deze manier uit te dagen en weer op een andere manier te trainen. Mijn niveau is van 13 naar 14 gegaan en daar ben ik zeker tevreden over! Ik kan het dan ook iedereen aanraden want zoveel tijd neemt het niet in beslag, maar er kan een hoop verbeteren! Ook dit pakkie zit trouwens heerlijk. Durf jij de Strong Viking V-Test aan?! Met de code: ISABELLA10 krijg jij namelijk 10% korting op je ticket!

-IK-

No Comments

    Leave a Reply

    %d bloggers liken dit: