Fruit Body Workout
Sport Tips & Workouts

De enige echte Fruit Body Workout (inclusief video)

04/11/2020

Eigenlijk is werken in een groentewinkel al een workout op zich. Continu de hele dag aan het rennen en springen om iedereen tevreden te houden. Helemaal in deze tijd is het hectisch. Mensen proberen de supermarkt te vermijden, eten extra gezond en willen de lokale ondernemer ondersteunen. Daar vallen wij dus onder. Naast het harde werken is er af en toe gelukkig ook nog tijd voor een grapje en een dolletje. Laten we dit dolletje maar wel even uitwerken! Een plan van m’n vader en mij… Wie weet komt er wel weer een lockdown en met deze Fruit Body Workout kom je daar vast goed uit! En wat is er nou leuker dan je twee banen combineren?

Wat gaan we doen?!
Laten we van de Fruit Body Workout gelijk ook maar een Full Body Workout maken. Zo train je gelijk je hele lichaam. En ik hoor je denken… Maar wat moet ik met twee emmers zuurkool en een doos bananen? Van de zuurkool en aardappels maak je lekkere stamppot, van de pompoen maak je soep, van de bananen maak je dit bananenbrood en toe neem je een glaasje appelsap. Zo simpel kan het zijn! Dan gaan we nu echt beginnen met de Fruit Body Workout. Zijn jullie er klaar voor?

Wat heb je nodig?
– 2 komkommers
– 1 grote pompoen
– 2 appelsap tappen
– 2 zuurkoolvaten
– 1 doos bananen
– 2 zakken aardappels
– 1 bezemsteel of andere stok

JUMPING JACK.
Benodigdheden: 2 komkommers
Met elke hand pak je één komkommer, we beginnen lekker makkelijk. Je springt open en brengt de komkommers naar elkaar. Als je terug springt maak je je armen open. Houdt dit vol totdat je goed warm bent (in een koude groentewinkel duurt dat wel even) en ga daarna door met de volgende oefening.

Fruit Body Workout

DEADLIFT.
Benodigdheden: een doos bananen
Plaats de doos voor je en je voeten op heupbreedte met je tenen naar voren. Buig vanuit je heupen met een lange rechte rug naar voren en pak de doos op. Met een lange rechte rug kom je omhoog en knijp je billen samen. Doe dit een paar keer achter elkaar. Belangrijk is wel dat je je buikspieren goed aanspant en hoe voller de doos bananen, hoe beter natuurlijk!

Fruit Body Workout

WALKING LUNGES.
Benodigdheden: 2 zakken aardappels.
Pak met elke hand een zak aardappels. Ga ergens achterin een ruimte staan en zet een grote stap naar voren met je rechter been. Buig beiden benen in een hoek van 90 graden. Heb je dit bereikt? Dan stap je verder met je linker ben en zo kan je een hele tijd doorgaan! Je voorste knie gaat recht naar voren (niet voorbij je tenen) en je achterste knie naar de vloer. Probeer ook je schouders boven je heupen te houden.

Fruit Body Workout

THRUSTERS.
Benodigdheden: een grote pompoen
Houdt de pompoen goed vast met twee handen. Je voeten zijn iets breder dan je heupen met je tenen licht naar buiten. Buig je knieën, duw je heupen naar achter en omlaag en je knieën richting je tenen. Als je omhoog komt knijp je je billen samen en duw je de pompoen omhoog. Die pompoen hebben we ook nodig voor de volgende oefening van de Fruit Body Workout!

Fruit Body Workout

PUSH-UPS.
Benodigdheden: diezelfde grote pompoen
Plaats je handen iets breder dan je schouders op de grond. Deze oefening kan trouwens op je knieën of op je tenen (voor de echte krachtpatsers). Laat iemand de pompoen op je schouderbladen plaatsen, kom omlaag (schouderbladen naar elkaar toe) en duw jezelf weer omhoog. Let er wel op dat je je buikspieren aanspant en je rug recht houd. Ook een uitdaging om die pompoen op je rug te houden, we spreken namelijk uit ervaring…

Fruit Body Workout

LATERAL RAISE.
Benodigdheden: twee appelsap tappen
Zet je voeten onder je heupen en buig je knieën licht. In elke hand houd je een appelsap tap vast en deze breng je recht opzij. Tot schouderhoogte, niet hoger dan dat. Dan gecontroleerd weer omlaag en ga zo maar door!

Fruit Body Workout

BICEP CURL.
Benodigdheden: twee zuurkoolvaten en een bezemsteel
Ik baalde een beetje, want deze kreeg ik zelf helaas niet omhoog (geef ik gewoon eerlijk toe, zo ben ik dan ook weer). Je laat je voeten staan als bij de vorige oefening, pakt de bezemsteel onderhands vast en hangt aan elke kant een zuurkoolvat (of beter een zak met appels). Deze breng je richting je schouders en vervolgens weer omlaag. Houd wel je ellebogen onder je schouders.

Fruit Body Workout

TRICEP EXTENSION.
Benodigdheden: een appelsap tap
De laatste oefening alweer van de Fruit Body Workout. Om het makkelijk te houden laat je je voeten lekker staan en pak je een appelsap tap. Deze breng je boven je hoofd, knijp je ellebogen samen en breng de tap naar de achterkant van je hoofd en strek hem vervolgens weer uit recht boven je hoofd. Vooral belangrijk zijn de ellebogen!

Fruit Body Workout

Nou dat is hem dan! De enige echte Fruit Body Workout! Mede mogelijk gemaakt door De Groentehal, dus je weet waar je de spullen kan komen halen. Ook al is het voor ons best wel een heftige periode, ik ben blij dat we dit samen met z’n allen kunnen doen. Blij (soms een beetje moe), maar vooral ook heel trots. Ik zal toch altijd de dochter van de groenteboer blijven en daar is helemaal niks mis mee!

Doe jij mee met onze Fruit Body Workout? Laat het ons even weten!

-IK-

No Comments

    Leave a Reply

    %d bloggers liken dit: