IK Uitstapjes

Onze korte vakantie op het mooie Marbella

07/11/2019

Hey you!

Op deze regenachtige dag vond ik het wel een mooi moment om jullie te vertellen over onze vakantie op het mooi Marbella! In de zomer niet op vakantie geweest, maar afgelopen herfstvakantie besloten we om er toch even tussenuit te gaan. Twee weken van te voren heb ik deze reis naar Marbella geboekt en dat is ons goed bevallen.

DAG 1.
Omdat wij maandag nacht aankwamen en gelijk gingen slapen, begin ik bij de dinsdag. Onze eerste dag begon al goed met een heerlijk ontbijt, ik heb serieus nog nooit zo’n vers en lekker ontbijtje gegeten. Daarna besloten we om even de buurt te verkennen, de boulevard op te lopen met de zon die lekker ging schijnen. Het hotel lag aan het strand, dus dat was heerlijk. Na gelijk al wat mooie dingen te hebben gezien, besloten we een fiets te huren. Met de fiets reden we langs het strand naar de haven waar belachelijk grote boten liggen en veel te dure auto’s rijden. Deze prachtige dag sloten we af met tapas en sangria. Spaanser ga je het niet krijgen.

het mooie Marbella

DAG 2.
Het was de bedoeling om vandaag lekker bij het strand te gaan liggen. Helaas was het voor een bikini net even te koud. Daarom zijn we het oude dorp even verderop ingedoken. Alle mooie straatjes ingelopen en wat winkels ingedoken. We kwamen er al snel achter dat we misschien iets te optimistisch onze koffers hadden ingepakt… Daarna de bus gepakt voor een winkelcentrum verderop (niks gekocht, goed he), weer heerlijk tapas gegeten in een heel klein tentje en vroeg naar bed. Morgen stond er namelijk een excursie op de planning.

het mooie Marbellahet mooie Marbella

DAG 3.
Over deze dag kan ik bijna een boek schrijven. Ik ga het toch proberen kort te houden. Deze ochtend werden we vroeg ergens verwacht waar we op werden gehaald met de bus. Die bus zat vol met mensen en 95% daarvan was 65+. Deze mensen waren op alles voorbereid want alle laagjes kleding werden tevoorschijn gehaald. Wij waren weer iets te optimistisch gekleed. En dan hadden we onze reisleider, laten we hem Hans noemen (zo heette hij ook echt). Hans was die ochtend helaas door z’n enkel gegaan en kende in ieder geval 5 verschillende talen. Wij hebben denk ik in 4 verschillende talen die dag zeker 10 keer gehoord dat hij last had van z’n enkel. Eerst met de bus naar een verlaten stadje, wat echt wel heel mooi was. Maar wel koud.

Daarna door naar Ronda. Een hele mooie, betoverende stad. Als je de foto ziet zul je snappen waarom. Voordat wij de mooie brug bereikten stonden we eerst (te lang) bij een stieren arena om daar verhalen over aan te horen. Uiteindelijk naar de brug, maar naar onze zin niet op het punt waar we naartoe wilden. Maar we moesten door, we gingen namelijk naar een wijnproeverij (smerig) en daar kregen we tapas (3 plakjes ham en 2 stukjes kaas). Snel (op Hans’ tempo dan, hij was namelijk door z’n enkel gegaan) nog even langs een kerkje gelopen. Daarna ging de 65+ club ergens op het terras zitten en daalden wij naar beneden voor de mooiste foto’s. Na een lange dag weer terug bij ons hotel en hebben we heerlijke Paella gegeten.

het mooie Marbella
DAG 4.
Bijkomen. Deze dag begon de zon heerlijk te schijnen en dat kwam goed uit. De hele dag hebben we op het strand gelegen. Wat gelezen, heel kort gezwommen en wat gegeten. Niet zoveel, maar het was echt heerlijk. Ook nog even in het zwembad bij het hotel gezeten, heel even gezwommen (het water was namelijk overal KOUD). Jammer genoeg was dit ook bijna de laatste dag in het mooie Marbella…

het mooie Marbellahet mooie Marbella

DAG 5.
De laatste dag. In de avond moesten we weer terug naar huis. Deze dag hebben we de mooie dingen nog een keer opgezocht en toch nog een keer de fiets gehuurd. Terug naar de haven waar ik de duurste milkshake ooit op heb (en niet eens de lekkerste). Genieten van het zonnetje, de zee en het nog even vrij zijn (en elkaar natuurlijk). Nog even wat spelletjes gedaan, snel even pizza gegeten en terug naar huis. Met wind mee waren we zelfs eerder terug! Terug in het koude Nederland, maar in ons mooie huisje.

het mooie Marbella
Een vakantie naar het mooie Marbella is zeker een aanrader! Ik heb m’n ogen uitgekeken en ongelooflijk genoten. Wie weet gaan we nog eens terug. Wij hadden er in ieder geval nog wel langer willen blijven. Ons hotel is hier te vinden en is zeker een aanrader!

Voor verdere vragen over het mooie Marbella weten jullie mij te vinden!