IK Uitstapjes

Een nachtje Antwerpen met de zusjes Kok

09/05/2019

Hey you!

Vorige week had ik het een weekje minder druk omdat het vakantie was van alle danslessen. Samen met m’n zusje besloten we om een nachtje naar Antwerpen te gaan! Het was namelijk alweer een hele tijd geleden dat we samen iets leuks hadden gedaan en vooral dat we samen echt weg zijn geweest… Misschien dat de laatste keer vijf jaar geleden is, ook een nachtje Antwerpen.

Nadat ik m’n sportlessen had gegeven, snel naar huis, douchen ,eten en racen naar de trein. Dat douchen was al moeilijker dan normaal. Toen ik uit de douche wilde stappen deed ik de deur net niet ver genoeg open, stapte ik er uit met het gevolg dat ik keihard m’n hoofd stootte. Echt keihard, binnen een paar seconden had ik een mega bult op m’n voorhoofd. Snel nog even een pet in m’n tas gestopt, vallen en stoten zalf op m’n hoofd en we konden gaan. Die pet kon ik trouwens niet eens op, die zat net op m’n bult.

DAG 1.
De auto bij het station gezet en met de trein naar Rotterdam, daar overstappen en met de trein verder naar Antwerpen. Dit ging allemaal heel voorspoedig! Eerst even alle spullen gedropt bij ons hotel, wat helemaal prima was trouwens. Ik had een heel gaaf eet tentje doorgekregen dus daar wilden we als eerste naar toe. Na een kleine wandeltocht stonden we voor de deur. Dicht. Shit. Maar dat mocht de pret niet bedrukken…

een nachtje Antwerpen

We zouden deze dag verder opzoek gaan naar alle Street Art in Antwerpen. Met een app en Google Maps gingen we op pad. Het duurde even voordat we alles door hadden maar uiteindelijk hebben we er best een paar kunnen vinden! Lang niet allemaal natuurlijk, ik denk zelf dat ze er een paar hebben weggehaald, want als we op een punt stonden waar iets te zien moest zijn, zagen we het niet. Wel een flinke wandeltocht en wat foto’s rijker. Zeker vijf keer door de winkelstaart gelopen maar geen één winkel binnen gelopen, dat was het plan voor morgen. We eindigden onze wandeltocht bij Chocolate Nation, een mega grote chocolade winkel en zelfs museum. We hadden alleen oog voor de winkel en best een grote voorraad (ook om uit te delen, rustig maar). De dag afgesloten met pizza en dat was zo’n beetje dag 1 van onze trip naar Antwerpen.

DAG 2.
Nadat we onze buik hadden gevuld met het overheerlijke ontbijt waren we er klaar voor. Klaar voor een hele dag shoppen. Nu begrijp je dat gisteren leuk was, maar vandaag zou nog leuker worden want we hadden al die winkels gisteren al gezien en konden niet wachten. Alle spullen ingepakt, koffertje achtergelaten bij de receptie en snel op pad. Het was rond 10 uur en we dachten wel dat alle winkels rond deze tijd open zouden zijn. In een rap tempo liepen we langs het Kruitvat. Een beetje vreemd, op de deur stond dat ze om 9.00 uur open zouden zijn maar ze waren nog dicht… Gelukkig kwamen we niet speciaal voor het Kruitvat.

We liepen verder, maar niet alleen het Kruitvat, alle winkels waren dicht. Shit. Hoe kan dat nou? Wat blijkt… Het was 1 mei en dat blijkt een soort van feestdag te zijn?! Iedereen viert dat, behalve wij Nederlanders.

een nachtje Antwerpen

Nu hadden we twee opties. Terug naar het hotel, spullen pakken en naar Rotterdam om te winkelen of eventueel naar de dierentuin. Die dierentuin in Antwerpen heb ik al twee keer gezien en we moesten en zouden vandaag winkelen. Na een uurtje stonden we weer in het hotel, een beetje teleurgesteld en chagrijnig. De meneer van het hotel vond het grappig dat we al zo snel terug waren, wij niet. Ik kraamde er nog iets uit van: “We wilden vandaag gaan winkelen maar alles is dicht…” Waarop hij zei: “Oo jaa maar het is de Dag van de Arbeid, alles is dicht!” Tja, dat hadden wij ook wel gezien.

Op het station nog wat wafels ingeslagen en met de trein naar Rotterdam om daar dan maar even te winkelen. Al winkelt het een stuk minder lekker als je de hele tijd met een koffer loopt, hebben we allebei toch wat gescoord. Snel weer terug naar huis en dat was ons nachtje weg naar Antwerpen. Al zijn we minder dan 24 uur in Antwerpen geweest, was het wel even gezellig!

Dus voor de volgende keer… Niet meer op 1 mei naar Antwerpen, weten we dat ook weer! Ben ik de enige die dit soort dingen altijd heeft of zijn er meer? Die bult op m’n hoofd is trouwens allebei de dagen zeer aanwezig geweest.