IK Uitstapjes

Dikke kus uit Cyprus! Week #2

16/08/2018

Hey you!

De eerste week Cyprus was hier al te lezen. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd naar hoe alles is afgelopen.. Ik houd jullie niet langer in spanning, we gaan snel door naar Cyprus week nummero 2!

– Dag 8 –
Ayia Napa, strandje, liefdesbrug en een gat in een grot

Een lange rit, een koele zit (lig).
Vandaag stond een lange rit van krap twee uur op de planning. We wilden namelijk naar de andere kant van het eiland. Daar schijnt dus super mooi water te zijn. Eenmaal aangekomen was het op het strandje wat wij hadden uitgekozen mega druk. Zo druk hadden we het nergens op Cyprus nog gezien. Ik kreeg ook een beetje een Albufeira gevoel (niet dat ik daar ooit ben geweest, maar toch). Gelukkig wel een plekje kunnen bemachtigen, onze handdoek neer gegooid en een duik genomen in inderdaad, heel helder water. Eenmaal uit het water proberen wat zon te pakken.. HEET! Om de 5 minuten liggen draaien. Na ruim een uur onze spullen gepakt en andere dingen bekeken. In de buurt was namelijk ook de ‘love bridge’. Een steen of rots (hoe je het ook wil noemen) in de vorm van een brug. Wel erg mooi hoor! Hup op de foto en weer door.. Naar de Sea Caves. In het begin leek het niet bijzonder maar na een stukje klauteren (ben ik geen held in) toch het mooie plekje gevonden. Waar potverdikkie een of ander wijf een mega fotoshoot aan het houden was inclusief fotograaf. Zonde van de tijd. Alle foto’s zijn toch mislukt want ze had een hele foute zonnebril op. Was ze eindelijk klaar, kwam er een of ander aso stel even voordringen. Die stonden dus op bijna al onze foto’s.. Sommige mensen.

– Dag 9 –
Nicosia, Grieks, Turks en naar het museum

De groene grens over..
Weer best een eind rijden maar Nicosia, daar moet je geweest zijn (blijkbaar). Nicosia is namelijk de hoofdstad van Cyprus. We kwamen aan en stapten de auto uit, weer bloedheet (nu echt, ongeveer 35 graden). Maar we moesten en zouden wat cultuur snuiven vandaag, we hadden uiteraard niet voor niets zo’n stuk gereden. Dus Nicosia. Niet echt een hele mooie stad, al zeg ik het zelf. Wat wel bijzonder is, is dat de stad verdeeld is tussen een Grieks en een Turks gedeelte (met de groene grens, die je overigens niet echt zag hoor). Wij begonnen in het Griekse gedeelte en daar zag je ketens zoals de Starbucks en Mc Donalds. Toch maar even de grens over (twee keer ons paspoort moeten laten zien) en daar stond een mooie grote moskee. Niet in geweest, geen zin om onze schoenen uit te doen. Daarnaast nog allemaal winkels met hele mooie dure merken, voor heel GOEDKOOP! Maar goed, wij de stad gezien, door naar het Cyprus museum waar veel dingen tentoongesteld staan. Weer erg mooi en indrukwekkend om te weten hoe oud alles wel niet is. Daarnaast ook heel chill hoe koel het binnen was.

– Dag 10 –
Coral Bay, zonnen, tennissen, zwemmen

Bakken op Coral Bay.
Laatste dagje met de auto en we hadden nog een strandje op het oog. Afgelopen dagen bijna het hele eiland afgereden, dus we waren wel een beetje toe aan wat rust (huh jij, ja zelfs ik). Best vroeg kwamen we aan en iedereen moest nog even opstarten (parasollen opzetten, ligbedjes neerleggen). Zee lekker dichtbij en best mooi. Maar dan komt het, niks doen op een strand is best moeilijk voor mij. RESPECT naar de mensen die het wel kunnen. Tussendoor wat afgekoeld in de zee en wat gelezen, getennist, puzzel gemaakt en goed ingesmeerd (wat overigens perfect gaat, ik ben nog geen kreeft geweest). Verder niet zoveel, ook wel eens lekker toch?

– Dag 11 –
Beetje zonnen, beetje zwemmen, beetje eten, beetje sporten

Geen kant meer op.
Zo. De autosleutel ingeleverd, dus we kunnen geen kant meer op. Dat is niet helemaal waar, er rijdt ook nog een bus. Maar vandaag kozen we weer voor een rustiger dagje, gewoon LEKKER bij het zwembad. Tussendoor wel even weg geweest om te lunchen en een balletje gehaald om mee over te gooien, maar verder niet. We hadden ons record met tennissen dit jaar al dik gehaald (vorig jaar 180 keer over geslagen nu zaten we op 251), dus we moesten iets anders verzinnen. Een beetje een duffe maar niet saaie dag, want ik heb weer best heel wat interessante dingen gelezen. Na het zwemmen nog even gesport, dat is trouwens wel echt heel fijn dat het hier kan anders voel ik me net Big Nel (er is serieus een vrouw die in dat shirt rondloopt en ze maakt haar naam ook echt waar). Morgen weer lekker zo’n dag.

– Dag 12 –
Beetje hetzelfde als gister

Niet veel nieuws.
Gisteren net gelezen? GOED. Dan is er niet veel veranderd. Behalve dat ik iets verder ben in m’n boek. En o ja, de zonnebrand was op, dus nieuwe gehaald en lichtelijk verbrand. Wel een mega lekkere milkshake op trouwens!

– Dag 13 –
Jeep, strandje, afbrokkelende stenen, Lara Bay, uitzichtpunt, Aphrodite en Blue Lagoon

Van kleine schildpadden tot grote stenen.
JOEPIE! Vandaag weer op excursie. Weer zoveel gezien dat ik even moest nadenken wat allemaal. Vanaf het hotel werden we opgehaald met een jeep, nog nooit in gezeten, maar ik ben weer een ervaring (en bijna nog een hernia) rijker! Het eerste stoppunt was niet bijzonder, gewoon de zee met een soort inkeping. Voor de tweede stop moesten we weer even op mini safari over rotsen lopen (dichtbij stenen die naar beneden konden vallen) voor een soort Akamas uitzicht. Zo heet dat gebied, dus heb ik het maar even zo genoemd. Daarna weer door (onze jeep chauffeur nam steeds hobbeligere paden, soort van afsnijd routes) naar het gebied waar baby schildpadden uitkomen. Niet op dat moment, helaas, maar wel even een paar gezien die nog even moeten aansterken voordat ze de zee in gaan. Lekker bezweet weer door. De rots van Aphrodite hadden we gezien, nu de bron nog. Super klein, wel heel mooi. Even wat water over je heen gooien want je schijnt er jonger van te worden. Tussendoor lekker eten (behalve een vrouw uit onze jeep, die was misselijk geworden van jeepchauf z’n afsnijd routes) en door naar de laatste stop. De boot die ons bracht naar het prachtige Blue Lagoon. Eindelijk een heerlijke duik genomen in het heldere water. Een fantastische dag, weer veel gezien en allemaal Nederlanders om je heen, ook weer even gezellig! Deze dag was echt top.

– Dag 14 –
Zonnestralen pakken, zweten, zwemmen en yoga bij het strand

Doei allemaal!
De aller LAATSTE volle dag, morgen ochtend vertrekken we weer terug naar Nederland. Ik begon de ochtend met een soort van yoga die hier wordt gegeven. Volgens het rooster duurde het een uur, maar na een half uur was de docent er klaar mee en was ik al bezweet. Snel insmeren, stoelen reserveren en plons het water in. Vandaag wel weer een bijzonder warme dag, want al snel neigt mijn huid naar de kleur rood. Laatste dingen gedaan en dan is het langzaam koffer inpakken. Eerst nog even heerlijk gegeten voordat we straks weer back to the fitgirllife gaan. Tot morgen!!

Cyprus

En toen was ik weer terug. We hebben het fantastisch gehad in Cyprus. Vorige week maandag terug gekomen en nu weer vol aan de bak! Maar heel erg is dat ook niet.. We hebben de foto’s nog. Ik heb maar gelijk een foto album gemaakt en die kan ik straks ophalen!

En hoe is jouw vakantie? Al weg geweest?

-IK-

2 Comments

Anne's plek
    17/08/2018 at 10:39

Wat een leuke week! Best een uitdaging om met die snikhitte cultuur te gaan snuiven, wel interessant. Ohja en ik heb je genomineerd voor de Liebster Award :). https://annesplek.com/2018/08/17/liebster-award-2-0/

isabellakok
      17/08/2018 at 12:33

Ja was een hele leuke vakantie! Ik zag het inderdaad, ik ga er eens even naar kijken! Lief 🙂 X