Netflix serie
Weetjes

Weetje: Ik ben een Netflix serie Nerd. Denk ik. De leukste series + review

12/04/2018

Hey you!

Serieus series kijken doe ik nog niet zo heel lang.. Al vertelt mijn lijstje van straks misschien iets anders. Ik snapte het nooit waarom mensen series keken, want waar haal je in godsnaam de tijd vandaan? Dacht ik toen ik nog op school zat. Nu ik weinig verplichtingen meer heb, snap ik het beter. Duh, weet je wel hoe chill het is. Ik geef een kleine review over de Netflix series die ik heb gezien.

Pretty Little Liars.
De eerste serie die ik keek en dat was me er eentje hoor! De eerste aflevering was meteen al super spannend, moest ik dit wel verder kijken? Toch maar gedaan, een echte doorzetter he. Maar elke keer als ik moest wachten tot een nieuw seizoen was ik de draad een beetje kwijt. En wie is nou die verdomde A?!! Op een gegeven moment vond ik het wel een beetje langdradig, maar ja toch best nieuwsgierig dus ik bleef kijken. Ik kon deze serie niet echt ‘s avonds kijken (te spannend) en het einde vond ik raar. Nu hoorde ik laatst dat er nog een seizoen aankomt, ga ik echt lekker niet kijken!

Gossip Girl.
Ooo I love deze Netflix serie! Misschien ga ik hem binnenkort wel opnieuw kijken. Ik keek dit toen ik met m’n rug zat en ik geen kant op kon. Deze serie maakte de hele dag liggen iets minder erg dan dat het was. Heerlijk al die relaties, rijkdom, ruzies en Omg wat was Chuck ineens een lekkerding!! Ongelofelijk. Tja, mijn langetermijn geheugen is niet heel goed (dus dit verhaal houd ik kort, anders ga ik dingen door elkaar halen enzo), maar ik heb hier echt van genoten. Dikke aanrader dus!

Gilmore Girls.
M’n lievelings. Jeetje wat baalde ik toen deze serie was afgelopen. Het keek zo makkelijk. Tijdens het ontbijt, de lunch en liever nog veel meer tussendoor keek ik het. M’n moeder heeft wel eens een aflevering meegekeken. Een week later keek ze weer mee en kon ze na kort bijpraten gewoon weer lekker meedoen. Misschien een partnerruil, een ruzie gemist, in ieder geval geen dikke misdaad. Ik zou willen dat ik in Stars Hollow woonde en dat ik bij Luke kon ontbijten, elk festival kon bijwonen en ik wil ook zo’n hond! Omdat alle seizoenen online staan hoefde ik lekker nergens op te wachten, daar heb ik namelijk een hekel aan. En oké, ik zal niks over Luke en Lorelai zeggen, maar daar moet ik echt heel erg m’n best voor doen.

Dynasty.
Nog zo’n fantastische Netflix serie. Jammer genoeg zijn hier nog niet heel veel afleveringen van. Het lijkt een beetje op Gossip Girl, maar dan net even erger. Ik weet ook m’n god niet wie er te vertrouwen is en wie ik nou moet geloven. Maar daar kom je vanzelf wel achter. De slechteriken gaan vaak toch dood of weg ofzo, Verder niet zoveel over te vertellen, dit moet je gewoon gaan kijken! Mooie auto’s, kleding, personages en die huizen… Heette ik maar Fallon Carington.

Orphan Black.
Weer zo’n serie die ik niet ’s avonds durfde te kijken. Gelukkig keek ik deze samen met mijn vriend. De eerste aflevering had ik zelf al een keer eerder gezien, maar ik snapte er niks van dus meteen uitgezet. Vaak is het voor mij ook beter dat ik dit soort series met iemand kijk, anders kunnen m’n hersenen het niet aan. Dit is ook één van de series die niet alleen over relaties en ruzies gaat, maar ook echt wel spannend is. Af en toe schrok ik mij kapot. Ook echt balen toen dit was afgelopen, want ook hier komt geen nieuw seizoen van.

New Girl.
Ja, wie kent het niet? Of beter gezegd: wie kijkt het niet? Weer zo’n fantastische serie die je maar achter elkaar door blijft kijken.. Al was het wel even janken toen ze het intro liedje hadden weg gehaald. Kijkt makkelijk en wat zou het gezellig zijn daar in het huis!

Kimmy Schmidt.
Als je New Girl kent, vindt je dit ook leuk. En zo niet? Dan ben je echt gek. Deze titelsong blijft de hele dag in je hoofd zitten en hij is fantastisch om mee te zingen. Nog niet heel veel seizoenen, maar die komen er wel! Komisch en iets meer hysterisch als die hierboven. Kijken dus!

En nu dan?
Toevallig lig ik deze week ziek op de bank. De laatste afleveringen van Dynasty gekeken dus werd het tijd voor iets nieuws. Nu ben ik begonnen met Rita, maar daar moet ik nog wel even een beetje aan wennen. Sowieso dat het niet Engelstalig is. Ik ben een echte doorzetter (alsof het een sport is ofzo, Netflix series kijken) dus ik blijf doorkijken want het schijnt wel echt heel leuk te zijn!

Samen met m’n vriend kijk ik nu Designated Survivor, wat gaat over presidentschap. Ook heel goed dat hij ernaast zit, snap er vaak geen hol van. Nu zijn er ook weer nieuwe afleveringen van Homeland, maar dat wordt weer even diep graven. Ik vind het zelf namelijk een beetje lijken op Designated Survivor. Is iemand het met mij eens? Of zeg ik nu iets heel stoms? O ja en er zijn ook nog nieuwe afleveringen van Love, wat we tussendoor dan ook nog kijken. Niet heel bijzonder, kijkt wel makkelijk. Ik kijk persoonlijk liever The Voice.

Een paar jaar geleden ben ik ook begonnen met kijken naar the Vampire Diaries. Dat vond ik te langdradig. Kies verdomme eens een vampier. Once Upon A Time vond ik ook wel leuk de eerste twee seizoenen. Daarna niet meer. Vlak daarna mocht ik ook weer van alles omdat ik geopereerd was, dus had ik weer zat te doen!

Wat zijn jouw favoriete Netflix series? Welke mis ik nog in m’n lijstje, of zit ik aardig goed?
Let me know! Verder niet teveel vragen aan mij over series, ik vind het al knap dat ik niet alles verklapt heb.

-IK-