krachttraining
Persoonlijke update Sport

Ik deed maar wat..

25/10/2017

Hey you!

Vanaf begin september ben ik begonnen met het programma van Ruggengraat. Een programma waar je voor 12 weken voeding en trainschema’s krijgt en kijkt hoe je met behulp van een coach je doelen kan behalen. Waarom ik dat begonnen ben?

Ik was al een paar jaar in de sportschool te vinden. Eerst alleen cardio en daarna steeds meer krachttraining. Vooral na een blessure wilde ik mijn zwakke plek, zo sterk mogelijk maken. Dus aan de slag gegaan, maar vooral zelf alles een beetje uitgevogeld. Ook met een personal trainer gewerkt, wat heel fijn was, maar ik wilde het liefst gewoon zelf trainen. Er was weer een jaar voorbij en in het nieuwe jaar wilde ik eindelijk wel eens resultaten zien! Naar mijn mening zag ik die niet, of in ieder geval te weinig. Nou moet ik zeggen dat ik die ene week 3 keer trainde en de andere week gewoon lekker 0 keer, dus dat schoot ook niet echt op. Ik deed eigenlijk gewoon maar wat..

Nou heb ik mazzel dat ik gratis mag sporten in de sportschool waar ik dansles geef. Daar worden super veel groepslessen gegeven, waar ik meteen al weg van was. Af en toe een groepsles erbij gepakt, ook niet heel regelmatig, want de ene week ben ik gewoon meer vermoeid dan de andere week. Toen ook een voedingsanalyse ondergaan, waar ik zeker veel aan heb gehad. Soms stond ik voor de “eet” kast en wist ik gewoon niet wat ik nou tussendoor kon eten (ik heb namelijk heel vaak trek). Welke producten nu beter voor mij waren wist ik nu, maar met al mijn lessen, voelde ik dat ik op de een of andere manier toch wat tekort kwam. De een zei: “Je moet meer eiwitten eten” Waarop een ander zei: “Neejoh dat hoeft helemaal niet!” Dat ik het zelf ook gewoon niet meer wist. Ook hierbij het gevoel: ik doe maar wat.. Maar hoe kan ik dit omzetten naar: ik weet wat ik doe!

Om het nieuwe seizoen goed te starten (een jaar begint bij mij altijd in september, dan beginnen alle danslessen weer) zag ik Ruggengraat voorbij komen en dat leek mij de moeite waard om te proberen. Ook omdat ik in de zomervakantie Body Pump begon te geven, wilde ik meer spieren kweken. Omdat Ruggengraat je een persoonlijke coach geeft die alles op jouw levensstijl aanpast, wist ik dat ik goed zat. Ik had al m’n lessen aangegeven en dat ik ongeveer 2 keer in de week wilde trainen (ook chill dat je dan wel moet gaan en er eigenlijk niet onderuit kunt) Ik ben nu bezig met week 8 en het gaat super goed. Ik voel mij prima en zie al zeker vooruitgang! De laatste weken zal ik jullie op de hoogte houden hoe het met mij gaat en waar ik tegen aanloop… Want dat is zeker ook al gebeurd.
Zijn jullie veel in de sportschool te vinden?

-IK-

No Comments

    Leave a Reply

    %d bloggers liken dit: